Masis Vardanian är chefredaktör för Rättstrycket.
Kontakt: rattstrycket@juridiskaforeningen.se

Facebook: Rättstrycket

Instagram: rattstrycket

Rättstrycket är Juridiska Föreningens egen tidning. Chefredaktör för Rättstrycket är Masis Vardanian som tillsammans med Marigona Goxhuli och Philip Ansari Holm driver tidningen. Redaktionen består enbart av juriststudenter från Handelshögskolan som engagerar sig ideellt vid sidan av studierna. Rättstrycket släpper två nummer per termin där varje nummer har fokus på ett specifikt tema.

Vad gör chefredaktören?

Chefredaktören är ledamot av Juridiska Föreningens styrelse och ansvarar för den periodiska skriften. Det första men även det viktigaste man ska göra är att sätta samman en redaktion, som arbetar fortlöpande med Rättstrycket under verksamhetsåret. Chefredaktören planerar även innehållet och har ständig kontakt med tryckeri samt samarbetspartners.

Intresserad av att bli skribent?

Gillar du att skriva annat än bara tentamina på Viktoriagatan 30 är du mer än välkommen att bli skribent för Rättstrycket. Håll utkik på Juridiska Föreningens sociala medier eller kontakta oss för att inte missa våra redaktionsmöten. Tveka inte att höra av dig om du har tips eller funderingar.

Här kan du läsa Rättstrycket!