Chefredaktör: Love Åhrman
Kontakt: Rattstrycket@Juridiskaforeningen.se
Facebook: Rättstrycket
Instagram: @Rattstrycket

Rättstrycket är Juridiska Föreningens egen tidning. Chefredaktör för Rättstrycket är Love Åhrman som tillsammans med Kristoffer Ohlin driver tidningen. Redaktionen består enbart av juriststudenter från Handelshögskolan som engagerar sig ideellt vid sidan av studierna. Rättstrycket släpper två nummer per termin där varje nummer har fokus på ett specifikt tema.

Vad gör chefredaktören?

Chefredaktören är ledamot av Juridiska Föreningens styrelse och ansvarar för den periodiska skriften. Det första men även det viktigaste man ska göra är att sätta samman en redaktion, som arbetar fortlöpande med Rättstrycket under verksamhetsåret. Chefredaktören planerar även innehållet och har ständig kontakt med tryckeri samt samarbetspartners.

Intresserad av att bli skribent?

Gillar du att skriva annat än bara tentamina på Viktoriagatan 30 är du mer än välkommen att bli skribent för Rättstrycket. Håll utkik på Juridiska Föreningens sociala medier eller kontakta oss för att inte missa våra redaktionsmöten. Tveka inte att höra av dig om du har tips eller funderingar.

Vill du prenumerera på Rättstrycket och få den hemskickad?

Klicka på länken och fyll i vårt formulär för att få Rättstrycket skickat hem till dig utan kostnad!

PRENUMERERA HÄR

Vill du avsluta din prenumeration?  Mejla rattstrycket@juridiskaforeningen.se

Bibliotek

2023/2024

Chefredaktör: Marie Rask

2023/2023

Chefredaktör: Misha ohlsson

2021/2022

Chefredaktör: Melina Johannesson

2020/2021

Chefredaktör: Masis Vardanian

2019/2020

Chefredaktör: Josip Ladan

Ett arkiv med äldre nummer av Rättstrycket finns i JF-kontoret.
Vill du bläddra i arkivet? Kontakta någon i styrelsen!