Evenemangsutskottet förestås av Juridiska föreningens evenemangsansvariga, Eliaz Utbult och Robin Nappo. Utöver evenemangsansvariga så består utskottet av sju juriststudenter med stort intresse för evenemang. Utskottet, som utses terminsvis, arbetar tillsammans med att initiera, planera och genomföra Juridiska föreningens evenemang: allt ifrån sittningar till den storslagna årsbalen.

Alexander Karvonen

Hanna Svensson

Hassan Alkady

Oscar Kumblad

Nellie Karlsson

Klara Johansson

Carl Ekvall

Kevin Aram

Handels Nollning

Handels Nollning är bland det första som en ny student på Handelshögskolan i Göteborg kommer i kontakt med. Nollningen är ett miljömärkt evenemang, helt fritt från pennalism, förnedring och alkoholhets, som pågår under tre veckor varje år. Under denna tid får nya studenter (”nollor”) chansen att lära känna sina framtida kurs- och skolkamrater samtidigt som de får möjlighet att delta i en rad olika aktiviteter, exempelvis idrottsturnéringar, dagsresa till Danmark, temafester, färgkrig och möten med näringsliv och föreningar.

Under nollningen går det också att delta som fadder, vilket innebär ett övergripande ansvar för nollorna och att dessa har det bra under de tre sensommarveckorna. Juridiska Föreningens evenemangsansvariga är ”huvudfaddrar” för juristerna och övriga juristfaddrar är juriststudenter som vill se till att de nya studenterna får en lika bra start på studietiden som de själva fick!

För mer information om nollningen, klicka här!

Årsbalen

Juridiska föreningens årsbal hålls enligt tradition tredje veckan i november. Under årsbalen får juriststudenterna möjlighet att släppa studierna för en kväll, för att under högtidliga former äta trerättersmiddag och tillsammans med vänner och bekanta underhållas av fantastiska talare och musiker. Sammantaget är det en kväll full av mat, dans och skratt.

Diplomering

Efter flera år av jobb och slit med biblioteksskrivare, kurslitteratur och salstentamina, så är äntligen dags för ens efterlängtad och välförtjänt examen. Under diplomeringsdagen får diplomanderna sina diplom och under kvällen hålls diplomeringsbanketten: en festlig tillställning med tal, dans, mat och dryck i goda vänners lag.