Näringslivsansvariga: Arta Ekman & Elias Höggren

Kontakt: Naringsliv@Juridiskaforeningen.se

Näringslivsutskottet

Näringslivsutskottet förestås av Juridiska föreningens näringslivsansvariga, Arta Ekman och Elias Höggren. Utöver näringslivsansvariga består utskottet av tre juriststudenter med stort intresse för näringsliv. Utskottet, som utses terminsvis, arbetar tillsammans med att initiera, planera och genomföra Juridiska föreningens Stockholmsresa.

Näringslivsutskottet 2024/2025: Ej tillsatta

Stockholmsresan

En gång om året beger sig Juridiska Föreningens medlemmar till Stockholm för en fullspäckad helg i juridikens tecken. Det blir flera studiebesök på några av landets största och främsta arbetsgivare för jurister: alltifrån advokatbyråer till domstolar. Många brukar också se fram emot besöket på Högsta domstolen, där deltagarna får bekanta sig närmare med justitierådens arbete.

Stockholmsresan är väldigt populär och då platserna är begränsade gäller de att vara ute i god tid. Eftersom resan innefattar mycket kontakt med potentiella arbetsgivare premieras studenter som kommit lite längre i sin utbildning framför studenter som är i början gav utbildningen.

Information om resan publiceras i god tid, så håll utkik i föreningens sociala kanaler. Har du frågor om Stockholmsresan? Kontakta näringslivsansvariga så kommer de besvara dina funderingar.