Vill du bli en del av the Magic Circle?

På Linklaters är vi våra klienters tillförlitliga och innovativa rådgivare. Våra styrkor är samarbete över olika juridiska arbetsområden i hela världen. Vi är en innovativ byrå som alltid är villiga att lära oss mer och dela med oss av kunskap. Bli en del av oss och upptäck en karriär inom affärsjuridik där möjligheterna att utvecklas tillsammans är oändliga!

Hos oss får du arbeta med några av världens största företag i deras mest komplexa transaktioner. Tillsammans med härliga kollegor, både i Stockholm och på Linklaters övriga kontor i världen, får du ta del av vårt gedigna utbildningspaket, tillgång till ett stort nätverk samt lära dig av ledande experter inom alla juridiska områden.

Vägar in till oss

· Junior Associate Programme: Hit söker vi nyexaminerade jurister som under sitt första år får rotera i tre olika arbetsgrupper. Intag sker i februari och september.

· Summer Associate: Varje år söker vi sex sommarnotarier som jobbar i någon av våra fem arbetsgrupper hos oss under sommaren och som även får chansen att besöka vårt huvudkontor i London under två veckors tid.

· Thesis Internship: Under din studietid har du möjlighet att under uppsatsskrivandet, eller under en kurs, få inblick i hur livet på byrå är genom att göra din praktik hos oss.

· Evening Assistant: Som juriststudent har du möjligheten att arbeta kvällstid i vår reception/konferens och även med att hjälpa våra jurister med juridiskt arbete.

· Legal Researcher: Söker du drömjobbet? Varje höst tar vi in två juriststudenter som under ett års tid får hjälpa våra jurister med blandat juridiskt arbete. Arbetet sker på distans vilket innebär att juriststudenter från alla universitet kan söka!

· Lateral rekrytering: Vi söker även löpande erfarna jurister som har ett eller flera års arbetslivserfarenhet.

Läs mer på www.linklaters.com och hör gärna av dig till
stockholmrecruitment@linklaters.com så berättar vi mer!