Idrottsutskottet

Idrottsutskottet förestås av Juridiska föreningens idrottsansvarig, Johannes Barth. Utöver Idrottsansvarig består utskottet av ett antal juriststudenter med stort intresse för idrott. Utskottet, som utses terminsvis, arbetar tillsammans för att ansvara för allt från badmintonen och korpen till andra idrottsevenemang utskottet finner intressant.

Idrottsansvarig: Johannes Barth

Kontakt:Idrott@Juridiskaforeningen.se
Idrottsutskottet 2024/2025: Lova Svensk, Alva Sigfridsson, Sara Wettergren

Korpen

Korpfotboll är mer eller mindre världskänt. Korpen har tiotusentals korpfotbollsspelare runtom i Sverige som varje år både spelar och tränar. Juridiska föreningen har ett alldeles eget Korpen-fotbollslag, Sveriges Rikes Lag, som är uppdelat i dam- respektive herrlag. För att spela fotboll med JF krävs varken atletbakgrund eller anmälningsavgift: är du intresserad av att vara med är det bara att snöra på fotbollsskorna och dyka upp!

Information om matcher och träningar med Sveriges Rikes Lag finns i Facebookgrupperna: Sveriges rikes lag Herrar (länk!) och Sveriges Rikes Lag – damer (länk!). Laget har också en öppen Facebooksida: Sveriges Rikes Lag (länk!). För mer information om Korpen generellt, klicka här

Badminton

Varje tisdag klockan 20.30-21.30 är tre planer i Fjäderborgen Göteborg (Södra Viktoriagatan 44) bokade för JF-medlemmar. Det kostar ingenting att spela men spel förutsätter anmälan: Anmälan görs vanligen på en fysisk lapp på anslagstavlan utanför JF-rummet men på grund av COVID-19 finns just nu en digital lista. För att så många som möjligt skall få chans att spela, så görs anmälan tidigast en vecka innan träningstillfället och senast samma dag. Klicka här för att komma till badmintonlistan!