Information till nya studenter

Denna sida kommer kontinuerligt att uppdateras med information som framförallt riktar sig till studenter som är nya på juristprogrammet i Göteborg. Är du ny student och har frågor eller synpunkter gällande utbildningen, studiemiljön eller Juridiska Föreningen och vårt arbete? Tveka inte att kontakta oss via mail (klicka på bilderna här!) eller via JF klaga (här!), där du har möjlighet att vara anonym.

Kurslitteratur

Kurslitteraturen till juristprogrammets olika terminer och kurser kan vara väldigt dyr ibland. Då kan det vara en bra idé att köpa begagnade böcker. Detta är dessutom bra för miljön.

Som ny juriststudent kan vi tipsa om att gå men i facebookgruppen ”Handels Bokbytarklubb”, där du kan sälja och köpa kurslitteratur. Medlemmarna i gruppen är eller har alla varit handelsstudenter själva.

Campusbokhandeln kan du också sälja och köpa kurslitteratur, både ny och begagnad. Den fysiska lokalen ligger på Götabergsgatan 17, 411 34 Göteborg.

Boende

Det kan kännas kämpigt att försöka ordna boende i Göteborg som ny student, men det finns många vägar att gå. Ett bra tips är att alltid se till att du står i SGS Studentbostäders bostadskö. SGS har Göteborgs största utbud av studentbostäder. De är en stiftelse som inte styrs av vinstintresse. Istället är deras mål att studenter som pluggar vid Göteborgs högskolor får någonstans att bo.

Event

En Facebooksida för våra event kommer snart att vara klar.