Juridiska Föreningen | Studiesocialt
page,page-id-21201,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive
Foto: Sara Bratt för Handels Exponering
Studiesocialt

Studentlivet är som bekant inte bara långa dagar i biblioteket utan även en hel del trevligheter också. Juridiska Föreningens studiesociala verksamhet syftar därför till att vara uteslutande trevlig! Våra evenemangsansvariga jobbar hårt med att ordna sittningar, banketter och massa annat kul för våra medlemmar. Alla medlemmar är välkomna och priserna är ofta mycket studentvänliga. Så häng med och bli en del i den fina svenska studentkulturen med glada sånger, omtag och bordskål!

Information om samtliga studiesociala evenemang marknadsförs löpande på föreningens olika plattformar.

För frågor om evenemangen, kontakta evenemangsansvarig Rufus Lindh på evenemang@juridiskaforeningen.se, eller vice evenemangsansvarig, Nora Kajo på samma adress

Processed with VSCO with s2 preset
Nollningen

En stor del av den studiesociala verksamheten är nollningen som föreningen är med och genomför tillsammans med representanter från Handelshögskolans andra programföreningar. Under nollningen blir de nya studenterna väl omhändertagna av föreningens faddrar och tillsammans tar del i de mängder av tävlingar, fester och galenskap som nollningsveckorna erbjuder! Vill du veta mer om nollningen, besök N&F egna hemsida

Att vara fadder för årets nollor är en fantastiskt rolig och givande upplevelse. Är du intresserad, kontakta evenemangsansvarig.

Idrott

Efter långa dagar stillasittande i biblioteket kan man känna ett sjukligt behov av att få springa av sig lite. Det råder Juridiska Föreningen bot på! Vi anordnar flera olika sportsliga aktiviteter som bland annat badminton och fotboll. Dessutom deltar vi med lag i olika turneringar och tävlingar.

För mer information och uppgifter om hur man anmäler sig till de olika aktiviterna, kontakta idrottsansvarig Nils Överli.

Empty section. Edit page to add content here.
Årsbalen

I november varje år hålls Juridiska Föreningens årliga bal i Odd Fellow Ordens vackra salar på Vasagatan. Det är under denna traditionsenliga tillställning som det gångna året sammanfattas; fina tal hålls, priser och utmärkelser delas ut och god mat avnjuts. På balen närvarar, utöver studenter med sina respektive, representanter från landets juridiska föreningar, juridiska institutionen, samarbetspartners och andra hedersgäster. Givetvis är klädkod för kvällen högtidsdräkt i full regalia.

Diplomering
diplomering

Efter fyra och ett halv års studier förtjänar man en stämningsfull avslutning. Diplomeringsceremonin hålls under högtidliga former i Handelshögskolans Malmstenssal tillsammans med representanter från Juridiska institutionen. Här tar de examinerade studenterna emot sina diplom inför vänner och familj. Efter ceremonin hålls en fabulös Diplomeringsbankett som står under Juridiska Föreningens regi.