Juridiska Föreningen | Hannes Snellman söker nyutexaminerade jurister
single,single-post,postid-22225,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Hannes Snellman söker nyutexaminerade jurister

HR_RecruitmentAd_Associates_Stockholm_Fall2018_web

Nyutexaminerade jurister

Vad erbjuder vi?

Hannes Snellman är en nordisk fullservicebyrå med kontor i Stockholm och Helsingfors. Byrån rankas kontinuerligt som en av Nordens tre främsta advokatbyråer med flest transaktioner per jurist – något som till stor del är möjligt tack vare vår laganda, höga ambitionsnivå och goda sammanhållning. Vi erbjuder dig en modern och trevlig arbetsplats med bra gemenskap.

Som biträdande jurist hos oss får du en unik möjlighet att starta och utveckla din karriär på en av de mest framstående affärsjuridiska byråerna i Sverige och Norden. Hos oss får du arbeta med både spännande och utmanande uppdrag från våra svenska, nordiska och internationella klienter. Du kommer även att tidigt få ansvar och möjlighet att vara delaktig i till exempel avtalsförhandlingar, skiljeförfaranden och klientevent. Redan under ditt första år kommer du att ha en betydelsefull roll inom antingen stora transaktioner eller tvister. Du kommer att arbeta i nära samarbete med flera av branschens vassaste jurister och får lära dig från de bästa.

För att bistå dig med att utveckla din karriär kommer en delägare att stödja dig i din juridiska och professionella utveckling. Du kommer dessutom att bli tilldelad en fadder som hjälper dig att komma in i byrågemenskapen. Som ny biträdande jurist kommer du också att delta i HS Academy, vårt interna utbildningsprogram, som erbjuder regelbundna grundläggande och fördjupande kurser i våra verksamhetsområden samt Legal English.

Hos oss kan du arbeta inom områden som aktiemarknadsrätt, företagsöverlåtelser, finansiering, konkurrensrätt, offentlig upphandling, IT- och immaterialrätt, kommersiella avtal, tvister, CSR och arbetsrätt.

Vem söker vi?

Till vårt Stockholmskontor söker vi nu nyutexaminerade jurister med start hösten 2018. Vi söker dig med talang och höga ambitioner, framstående akademiska meriter samt en passion för juridik och affärer. För att trivas hos oss tror vi att du är en prestigelös lagspelare med en positiv och professionell attityd. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt gärna erfarenhet från utlandsstudier, examen i ekonomi eller tingsmeritering.

Just nu söker vi främst jurister med ett intresse för företagsöverlåtelser, finansiering, konkurrensrätt och offentlig upphandling. Beskriv gärna i din ansökan vilket av dessa affärsområden som du är mest intresserad av att arbeta inom.

När och hur ansöker du?

Om du är rätt kandidat för oss ska du skicka ditt personliga brev, CV, betyg och relevanta intyg så snart som möjligt då urval sker löpande.

För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Ellen Björkstedt, HR Coordinator, tel. 072 172 46 40.

Välkommen med din ansökan!