Juridiska Föreningen | Polismyndigheten söker sommarvikarier
single,single-post,postid-22219,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Polismyndigheten söker sommarvikarier

Polismyndigheten söker semestervikarier till Polisens Kontaktcenter i region väst med placering i Bengtsfors, Falkenberg och Göteborg.

Beskrivning av arbetsplatsen

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av cirka 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Väst

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisens kontaktcenter (PKC)

PKC i region Väst är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Väst har i dagsläget arbetsplatser i Göteborg, Bengtsfors och Falkenberg. PKC är en arbetsplats som ständigt utvecklas och får nya uppgifter.

Vi söker nu dig som vill arbeta som operatör på Polisens kontaktcenter.

Arbetsuppgifter

Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen genom att exempelvis hålla målsägandeförhör samt genom att ta emot anmälningar, skriva tips och trafikmålsanteckningar etc.

Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar även information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.

Läs mer om tjänsten på: https://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Lediga-jobb/Vastra-Gotaland—region-Vast/Semestervikarier-till-Polisens-Kontaktcenter/.