Juridiska Föreningen | Traineer till förvaltningsdomstolarna i Göteborg
single,single-post,postid-22217,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Traineer till förvaltningsdomstolarna i Göteborg

Förvaltningsdomstolarna i Göteborg söker nyutexaminerade jurister för ettårigt traineeprogram

Är du nyutexaminerad jurist eller i slutet av din juristutbildning och vill prova på ett arbete i allmän förvaltningsdomstol?

I mars 2018 startar den sjätte omgången av det domstolsgemensamma traineeprogrammet anordnat av Kammarrätten i Göteborg och Förvaltningsrätten i Göteborg, som också är migrationsdomstol.

Som traineejurist arbetar du på motsvarande sätt som domstolarnas föredragande jurister, ett arbete som annars endast erfarna jurister kommer i fråga för. Arbetet som traineejurist är ansvarsfullt och kvalificerat. Du får arbeta med många av de varierande måltyper som avgörs av de allmänna förvaltningsdomstolarna, såsom migrationsmål, tvångsvårdsmål och mål om ekonomiskt bistånd. Som traineejurist får du möjlighet att genomgå ett specialanpassat utbildningspaket i domstolarnas regi.

Traineeprogrammet ger dig en unik möjlighet att prova på arbete i överrätt redan i inledningen av din yrkeskarriär. Efter ett år som traineejurist i allmän förvaltningsdomstol kommer du att vara väl rustad för din framtida karriär, både i och utanför domstol.

För mer information om tjänsten och hur man ansöker besök Sveriges Domstolars webbplats www.domstol.se

Sista ansökningsdag är den 31 januari 2018. Ansökningarna kommer att behandlas löpande.