Juridiska Föreningen | Skugga en jurist!
single,single-post,postid-22149,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.6,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Skugga en jurist!

SE HIT, ÄRANDE JURISTSTUDENT!

Tycker du att något fattas i juristutbildningen? Skulle du vilja ges möjligheten att se hur den yrkesverksamma juristen faktiskt arbetar, knyta kontakter i arbetslivet och samtidigt få en insikt i hur det skulle vara att arbeta på just din drömarbetsplats?

Ta då för allt i världen chansen att söka till Juridiska Föreningens nyinrättade praktikerprojekt SKUGGA EN JURIST. Projektet riktar sig till dig som är juriststudent vid Handelshögskolan i Göteborg. Alla, oavsett terminstillhörighet, får söka. Under en dag under vecka 49 ges du som juriststudent möjlighet att följa en praktiskt yrkesverksam jurists arbete.

Ansökan är öppen från och med den 23 oktober fram till den 2 november kl 24:00. Ansökan skickas till viceutbildning@juridiskaforeningen.se och ska dels bestå i vilken arbetsplats du helst skulle få mer kunskap om (du får max söka två olika platser), dels en kortare motivering till varför just du ska ges möjlighet att vara en del av detta projekt. Se information nedan om arbetsgivarna som står till förfogande för projektet samt en kortare beskrivning av respektive arbetsplats.
SEJ1 SEJ2 SEJ3